al een maand aquí! - Reisverslag uit Las Rozas de Madrid, Spanje van Mandy Prins - WaarBenJij.nu al een maand aquí! - Reisverslag uit Las Rozas de Madrid, Spanje van Mandy Prins - WaarBenJij.nu

al een maand aquí!

Door: mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

17 Februari 2013 | Spanje, Las Rozas de Madrid

Nadat we vorige week met gevaar voor eigen leven eerst op de fiets twee uur lang madrid waren doorgecrossed ( er zijn hier geen fietspaden en Madrid ligt op een berg ) was het `s avonds tijd voor carnaval. Met Julia als mexicano en Kelly en ik als pinguino`s zaten we om 5 uur in de metro richting de opening op een plein bij plaza mayor waar we ook de rest van de klas zouden treffen. Onderweg waren er al verdacht weinig mensen verkleed en waren wij een echte attractie. Later zou blijken dat carnaval hier niet echt groots gevierd wordt ( volgens mij is het vooral een kinderfeest, of we waren op het verkeerde plein ) maar dat mocht de pret niet drukken! We zijn gewoon met z`n alle in onze carnavals outfit een kroeg ingedoken en hebben ons prima vermaakt.

Maandag heb ik voetbalschoenen gekocht en een bal om zo toch nog een beetje fit te blijven. Vlak achter ons huis is een heel sportcomplex en een park dus genoeg mogelijkheden om wat te doen. Er waren een paar jongens partijtje aan het spelen en daar heb ik meegedaan. Na een half uurtje kwam er een vent naar me toe om te vragen of ik `s avonds met de dames mee wilde trainen. Waarom niet, dacht ik en `s avonds stond ik wederom op het voetbalveld. Het was super leuk, hele leuke meiden en een goede trainer. Ook ik werk geloof ik erg aanstekelijk op hun lachspieren want ik begrijp eerlijk gezegd vrij weinig van het Spaans en toen we naar verschillende kleuren pionnetjes moesten dribbelen ging het bij mij niet zo rapido. Toen gevraagd werd of ik daar de komende maanden wil spelen heb ik dan ook niet lang getwijfeld. We trainen op maandag, woensdag en vrijdag en zondags zijn er wedstrijden. De inschrijving is al gedaan ik moet alleen nog een medische keuring doen aankomende maandag en dan hoop ik snel ook wedstrijden te kunnen spelen. Deze club heeft trouwens een stadion en daarin hebben we vrijdag getraind!

Afgelopen woensdag bedacht Kelly dat ze wel een leuk aandenken wilde aan Madrid. Toen we naar school liepen waren we aan het kletsen ( niks nieuws zou je zeggen ) en toen Kelly even niet voor zich keek stond daar opeens een lantaarnpaal. Na daar volop tegen aangekletterd te zijn bleek haar tand afgebroken en na een middagje tandarts zit er nu een Spaanse voortand in.

Gister heb ik samen met Nienke en Eva cultuur gesnoven in het Palacio Real. Was erg groot en mooi. Achteraf bleek dat je er doordeweeks gratis in mocht maarja, die vijf euro overleven we ook wel weer. Na met z`n drietjes een broodje te hebben gegeten en nog even in de zon te hebben gezeten zijn we `s avonds naar de verjaardag van Viere geweest. We waren fashionably late want we stonden bij het verkeerde metrostation ( alonso martinez en Anton martin, what`s the difference! ). Bij Viere zat het flink vol met meiden uit de klas en zijn we met z`n alle tapas gaan eten, was erg gezellig!
Nu ga ik opschieten want mijn nieuwe team ( Las Rozas cf genaamd trouwens ) moet spelen en ik ga kijken.

Hasta luego!

  • 17 Februari 2013 - 10:32

    Carmen:

    Hahahaha wat heerlijk, ik lig hier in een deuk. Geniet van je verhalen hahahaha nog veel plezier daar! en eh, wie weet breek je door in het spaanse vrouwenteam :-) dikke knuf x

  • 17 Februari 2013 - 16:04

    Opa:

    Mandy,

    Net vandaag van je vader het www adres gekregen en kan nu alle verslagen lezen,je hebt het prima naar je zin en zelf je con ditie hou je op peil geweldig he en op school gaat het ook goed nu ik groet Opa

  • 17 Februari 2013 - 18:46

    Lia:

    Stoer wat je allemaal doet, meemaakt en allemaal al gedaan hebt. En dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Genieten dus! dikke kus lia




  • 17 Februari 2013 - 18:49

    Oma Ria:

    Hoi Mandy,wat schrijf jij leuke dag boek verslagen!Je maakt toch echt veel mee!Vandaag al mee gevoetbald,of Maandag eerst de keuring?Wat heb je al leuke ''meiden''om je heen!
    Geniet maar meissie!!Jouw Vader en Moeder waren hier vandaag op de koffie,vast voor mijn verjaardag,was gezellig!Even lekker bij kletsen en daarna ben ik vanmiddag met de honden naar de Aker gegaan,een polder gebied en hebben ze lekker los kunnen lopen.Morgen,Maandag komt Steven en Marleen op de koffie en misschien mijn broer.Ingrid heeft behoorlijk de griep,dus kan jammer genoeg niet.
    Lieve Mandy,ik hoop nog leuke verslagen van je te lezen,succes met alles en tot mails!
    Liefs Oma.

  • 17 Februari 2013 - 23:29

    Eveline:

    Hoi Mandy,
    Wat leuk om jouw verhalen iedere keer te lezen, je maakt veel mee en beschrijft dat erg vermakelijk (ik denk nu weer lachend terug aan het aandenken aan Madrid)! Super dat je weer lekker aan het ballen bent, het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan! Heel veel plezier nog, X Eveline

  • 18 Februari 2013 - 07:30

    Arie Seekles:

    zo zo Mandy, 3x trainen in de week in Spanje en maar 2x in de week in Hollanda?
    vanmiddag zal ik je trainingsschema doorsturen. Ik geniet van je verhaaltjes.

  • 18 Februari 2013 - 09:27

    Marian Beijaard:

    Hallo Mandy,

    Leuk al de verhalen van jou. Je geniet met volle teugen en je gaat overal op af, zonder angst of zo.
    Misschien wordt je nog een bekende spaande voetbalster. Volgende keer schrijf ik wat langer.

    Dikke kus marian en willem

  • 20 Februari 2013 - 20:13

    Edgar:

    Hai Mandy,
    Ik hoorde steeds verhalen van je vader dat je zo'n leuke tijd hebt daar in dat Madrid en hij
    zei dat je reisverslagen maakte.Merk dat je t heel leuk hebt daar en dat je ook nog aan je conditie werkt.
    Aan die verhalen te lezen zie ik dat je toch een paar genen van je vader hebt, haha. Heel veel plezier
    daar nog en ik blijf die leuke reisverslagen van je volgen.
    Groetjes,
    Edgar

  • 22 Februari 2013 - 11:59

    Ciska:

    Hai die Mandy
    Lachen zeg dat voetballen en leuk dat je zoveel verschillende dingen doet, beetje cultureel, actief sporten, winkelen bij de tandarts, lekker eten, genieten van de zon kortom.... geniet ze nog!
    Kus Astrid en Ciska

  • 25 Februari 2013 - 22:31

    Nienke Penning:

    Hoi Mandy,
    Wat leuk dat je ons zo goed op de hoogte houdt. De kinderen vinden het "vet stoer"dat je in een echt spaans team voetbalt! Bedankt voor de kaart! Hij hangt op de deur van de klas.
    Groetjes van groep 3/4
    Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Las Rozas de Madrid

Mandy

Aankomende zaterdag ( 19 januari ) vertrek ik voor 3 maanden naar Madrid, Spanje. Met deze blog kan ik jullie zo af en toe een beetje op de hoogte houden!

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 5912

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 28 April 2013

Op naar Madrid olé olé

Landen bezocht: