Vamos Rozas! - Reisverslag uit Las Rozas de Madrid, Spanje van Mandy Prins - WaarBenJij.nu Vamos Rozas! - Reisverslag uit Las Rozas de Madrid, Spanje van Mandy Prins - WaarBenJij.nu

Vamos Rozas!

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

06 Maart 2013 | Spanje, Las Rozas de Madrid

Na 6 en een halve week Madrid waren we er al achter dat de wat oudere generatie hier niet zo geweldig Engels spreekt. Afgelopen week is hier een hoogtepunt in bereikt toen we naar een pedicure / schoonheidssalon achtig iets gingen voor de teen van Kelly ( die is rood en dik ). Toen we op de vraag My toe hurts, can you look at it? de volgende reactie kregen: Oh you want me to cut your hair! Hebben wij de hele weg naar huis dubbel gelegen van het lachen.

Ergens in de afgelopen weken ben ik met Nienke, Eva, Lynn, Leen en Caroline naar Toledo geweest. Dit is een super mooi plaatsje ( ook wel little Rome genomed ) met kleine straatjes en mooie kerkjes etc. Met Nienke ben ik in de kathedraal geweest wat zeker de moeite waard was.

Op school gaat het ook prima. Voor Spaans heb ik mijn eerste toets afgesloten met een 8,5 dus ik leer hier ook nog wat! We hebben er een nieuw vak bij: teambuilding. Volgende twee weken krijgen we ook nog health education en games + Music dus ik ben benieuwd.

Bij mijn nieuwe club heb ik ook mijn draai wel gevonden. De taal ga ik steeds beter begrijpen en ik ben niet meer steeds de laatste als de trainer dingen zegt die je op commando moet doen ( bijvoorbeeld naar een blauw pionnetje dribbelen of op de grond zitten ). Dat ik steeds meer begrijp betekent echter niet dat ik de taal ook beter spreek: een normale zin opbouwen lijkt nog nergens op en zodra ik het toch probeer kijkt iedereen me aan alsof ik uit de ruimte kom.

Afgelopen wedstrijd had Kelly een hele horde supporters ( of hooligans zoals de meiden uit m`n team ze noemen ) opgetrommeld als verassing en zo stonden er 9 meiden uit mijn klas 90 minuten langs het veld te schreeuwen. In het filmpje dat van de wedstrijd is gemaakt is het ook goed te horen http://www.youtube.com/watch?v=rzkbgMeHuMM

In ons gastgezin is het nog steeds erg gezellig. Teresa, Kelly en ik kletsen elkaar nog steeds de oren van het hoofd. Afgelopen vrijdagnacht kwam Belen thuis na een etentje en die vertelde dat ze Kelly en mij druk hoorde kletsen. Zo blijkt maar weer, zelfs in onze slaap zijn we nog niet uitgekletst!

  • 09 Maart 2013 - 14:59

    Kelly :

    Blablablabla

  • 12 Maart 2013 - 18:17

    Ciska:

    Gaaf allemaal, ik dacht even dat Rozas een badplaats was waar je even in het weekend was geweest. ..... ha, ha kwartje vile toen ik de foto zag.
    Dikke kus
    Astrid en Ciska

  • 12 Maart 2013 - 19:06

    Diaree:

    hoi Mandy,

    erg leuk om al je mooie verhalen te lezen.
    je geniet zichtbaar en dat is heel fijn.
    ik wens je nog het allerbeste,

    lieve groet,
    Diaree

  • 13 Maart 2013 - 21:30

    Eveline:

    Ben je al meteen de aanvoerder in je nieuwe team (of ben jij niet nr 14???). Zeker omdat je de taal al zo goed spreekt dus goede aanwijzingen kan geven ;) Erg leuk verslag weer en ook filmpje! Groetjes, ook van Jur, Stan en Gerbert X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Las Rozas de Madrid

Mandy

Aankomende zaterdag ( 19 januari ) vertrek ik voor 3 maanden naar Madrid, Spanje. Met deze blog kan ik jullie zo af en toe een beetje op de hoogte houden!

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 5911

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 28 April 2013

Op naar Madrid olé olé

Landen bezocht: